HomeReceptyŠpičkový doping pro tělo: lékaři pojmenovali potraviny zvyšující energii

Špičkový doping pro tělo: lékaři pojmenovali potraviny zvyšující energii

Únava je běžný problém, který může být způsoben mnoha faktory, včetně stresu, nedostatku spánku, špatné stravy a nemoci.Existují však potraviny, které ji mohou pomoci zvládnout a zlepšit celkový zdravotní stav.

Odborníci na výživu jmenovali potraviny, které dodají energii, což je důležité zejména v prvním pracovním týdnu po prodlouženém víkendu.Jednou z předních energetických potravin jsou banány.

Banány jsou bohaté na draslík, který pomáhá udržovat normální rovnováhu tekutin v těle a zabraňuje svalovým křečím.Obsahují také vitaminy B6 a C, které pomáhají snižovat únavu.

Pijte více vody, protože dehydratace vede k únavě.

Foto: Arnie Watkins/pexels.com.

Arašídy jsou bohaté na bílkoviny, hořčík a vitaminy skupiny B, které také pomáhají udržovat energii.Jsou dobrým zdrojem vlákniny, která pomáhá udržovat pocit sytosti.

Fazole jsou bohaté na bílkoviny, vlákninu a komplexní sacharidy, které poskytují energii na dlouhou dobu.Tento druh luštěnin je dobrým zdrojem železa, pomáhá předcházet únavě způsobené anémií.

Lékaři také doporučují jíst čerstvou zeleninu, protože má vysoký obsah vitaminů, minerálů a antioxidantů, které pomáhají udržovat energii a celkové zdraví.Kromě toho by člověk měl pít dostatek vody, protože dehydratace může vést k únavě, píše RBC.

Připomeňme, že dříve odborník na výživu vysvětloval, jak a s čím je nejlepší jíst hořkou čokoládu.

Zdeněk Pohlreich
Zdeněk Pohlreich
Zdeněk Pohlreich je český šéfkuchař, restauratér, podnikatel, lektor, herec, autor kuchařek a moderátor pořadů o vaření na TV Prima. V letech 2009 až 2018 byl moderátorem pořadu Ano, šéfe!
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Am beliebtesten